KVALITETSPOLICY
Vår målsättning är att tillgodose våra kunders behov efter de förutsättningar vi har. Våra kunder skall kunna lita på att leveransen sker i rätt tid och med rätt kvalitet.
Vi behandlar stor som liten kund lika och vi lägger stor vikt vid personlig service och problemlösning.
För att uppnå detta har vi följande mål:
*Orderhandläggare och säljare ska ha rätt kompetens, vara servicevänliga, hålla vad de lovar och ge
kunden korrekt information.
*Ha en öppen dialog med kunden för att förstå deras krav och förväntningar.
*Leverera önskad produkt vid avtalad tidpunkt och till rätt pris.
*Minimera eventuella fel och brister i våra åtaganden.
*Alla våra leverantörer/produkter är ISO-9001 certifierade.
För att ständig förbättras skall vi arbeta med kunduppföljning och vara lyhörda för kundens önskemål.
Genom utvecklingssamtal med medarbetarna håller vi kvalitetstänkandet och motivationen vid liv.
MILJÖPOLICY
Vår målsättning är att ständigt förbättra vår miljöprestanda samt minska och förebygga miljöföroreningar till luft och vatten. Vi skall uppfylla de lagar och krav som ställs på oss och vara ett föredöme i miljöarbetet genom att minska vår verksamhets negativa miljöpåverkan och sträva mot en hållbar utveckling.
För att uppnå detta har vi följande mål:
*Vi ska öka personalens förståelse för vårt miljötänkande.
*Arbeta med kontroll och utvärdering av våra kvalitetsmål för att därmed uppnå en miljömässigt hållbar verksamhet.
*Försöka minska transporter, dvs i praktiken minska transportkilometer
*Sampacka leveranser och ha avtal om veckoleveranser med kunder.
*Ha avtal med miljöcertifierade transportbolag.
*Inte ha körningar med för många transportbolag.
*Arbeta med leverantörer som är ISO-14001-certifierade.
*Återanvända packmaterial och emballage samt återvinna så mycket som möjligt.
*Vi har intyg gällande REACH/RoHS
*Vi uppfyller kraven gällande Förpackningar och Förpackningsavfall enligt direktiv 94/62/EG